INFORMACJA W SPRAWIE ZASAD ODBIORU ODPADÓW ZIELONYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH W 2016 ROKU.
Od 2016 roku w gminie Suchy Las zmieniają się zasady odbioru odpadów zielonych:
– dotychczas obowiązujący system workowy zostanie zastąpiony przez pojemniki,
– w ramach ponoszonej przez mieszkańców opłaty odbierane będą odpady zielone w ilości nieprzekraczającej 240 litrów z nieruchomości zamieszkałej raz na dwa tygodnie,
– pojemniki na gromadzenie odpadów zielonych zostaną dostarczone na nieruchomości w ramach ponoszonej przez mieszkańców opłaty,
– pojemniki do gromadzenia odpadów zielonych zostaną dostarczone na nieruchomości po uprzednim pisemnym zgłoszeniu w Urzędzie Gminy Suchy Las zapotrzebowania na pojemnik,
– odbiór odpadów zielonych będzie następował w okresie od 15 kwietnia do 15 listopada zgodnie z harmonogramem.
Na każdą nieruchomość zamieszkałą przysługuje jeden pojemnik do gromadzenia odpadów zielonych o pojemności 240 litrów. W przypadku przekroczenia limitu 240 litrów odpadów na nieruchomość, właściciel nieruchomości powinien zgłosić u wykonawcy zapotrzebowanie na dodatkowy pojemnik – podstawienie dodatkowego pojemnika i odbiór ponad regulaminowej ilości odpadów zielonych jest usługą płatną na rachunek wykonawcy usługi.
Urząd Gminy przypomina również, iż zgodnie z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Suchy Las, odpady zielone powinny być w pierwszej kolejności zagospodarowywane w przydomowym kompostowniku (jeśli taka możliwość istnieje), a dopiero ich nadmiar oddawany uprawnionemu wykonawcy. Posiadanie przydomowego kompostownika należy zgłosić na odpowiednim formularzu w Urzędzie Gminy:
Formularz dostępny na stronie: